2012-02-02

NewTek VP Rob Power Menyumbang Untuk Pemenang Golden Globe

AUSTIN, TEXAS, USA - VP NewTek / ketua pembangunan perisian 3D, Rob Power, berkhidmat sebagai penyelia Jabatan Seni Maya (VAD) untuk Steven Spielberg dan Peter Jackson The Adventures of Tintin sebelum menyertai syarikat animasi perisian. Tintin www.us.movie.tintin.com baru-baru ini telah diiktiraf sebagai "Best Feature Filem animasi" pada 69 Anugerah Golden Globe.

VAD adalah lebih daripada previs. Ia melibatkan berinteraksi dengan filem keseluruhan, mewujudkan persekitaran maya - lengkap dengan lampu, Penteksturan dan atmospherics - bahawa pengarah itu boleh digunakan untuk meneroka bagaimana pelakon hidup berinteraksi dalam scene 3D. Kuasa-kuasa memahami kuasa VAD itu, yang mula diperkenalkan konsep Avatar James Cameron.

Untuk kerja-kerja pada Tintin, Kuasa-kuasa mengumpulkan satu pasukan artis untuk bekerja di Los Spielberg berasaskan unit VAD Angeles, dengan menggunakan 3D NewTek LightWave sebagai alat utama bagi mewujudkan aset dan baking tekstur. Aset digital telah dihantar ke Weta Digital sebagai FBX fail yang telah diimport ke dalam pipeline Autodesk studio Maya berasaskan dan yang dikongsi bersama Studios Giant bagi integrasi menangkap gerakan dengan Motion Builder.



No comments: