2012-01-23

Sejarah Logo DC Comic

Logo pertama DC muncul pada April 1940 isu-isu hak milik. "DC" surat berdiri untuk Komik Detektif, nama tajuk utama Batman. Logo kecil, tidak mempunyai latar belakang, membaca semata-mata, "Penerbitan DC".

Logo DC Comic 1940

The DC gelaran November 1942 telah memperkenalkan logo yang dikemaskini. Versi ini adalah hampir dua kali ganda saiz sebelumnya, dan merupakan versi pertama dengan latar belakang putih. Nama "Superman" telah ditambah ke "Penerbitan DC A", berkesan mengakui kedua-dua Superman dan Batman. Logo ini adalah yang pertama untuk menduduki sudut atas kiri penutup, di mana logo biasanya bermastautin sejak. Syarikat itu kini disebut sendiri dalam pengiklanan sebagai "Superman-DC".

Logo DC Comic 1942

Pada bulan November 1949, logo itu telah diubahsuai untuk memasukkan nama rasmi syarikat, Komik Penerbitan Negara. Logo ini juga akan berfungsi sebagai badan bulat Johnny DC, maskot DC pada tahun 1960-an.1987 logo ujian.

Logo DC Comic 1949

Pada bulan Oktober 1970, DC secara ringkas bersara logo bulat memihak mudah "DC" dalam segi empat tepat dengan nama gelaran, atau bintang buku; logo dalam banyak isu Tindakan Komik, misalnya, baca "DC Superman ". Imej watak utama sama ada yang muncul di atas atau di bawah segi empat tepat. Bagi buku-buku yang tidak mempunyai bintang tunggal, seperti antologi seperti Dewan siri Misteri atau pasukan seperti Justice League of America, tajuk dan "DC" muncul di dalam logo yang diolah dalam gaya, seperti kelawar untuk Dewan Misteri. Penggunaan watak-watak sebagai logo ini membantu untuk mewujudkan persamaan sebagai tanda dagang, dan yang serupa dengan penggunaan sezaman Marvel watak-watak sebagai sebahagian daripada penjenamaan penutup.

Logo DC Comic 1970

DC "100 Page Super-stressed" tajuk dan kemudian 100 halaman dan "Giant" isu-isu yang diterbitkan dari 1972 hingga 1974 memaparkan logo eksklusif ini edisi: huruf "DC" di muka taip mudah sans-serif dalam bulatan. Varian A telah huruf di dataran.Julai 1972 DC tajuk memaparkan logo bulat yang baru. "DC" surat telah diberikan dalam muka taip seperti blok yang akan kekal melalui semakan logo kemudian sehingga tahun 2005. Tajuk buku yang biasanya muncul di dalam bulatan, sama ada di atas atau di bawah huruf.

Logo DC Comic 1972

Pada Disember 1973, logo ini telah diubahsuai dengan tambahan perkataan "The Line of DC Super-Stars" dan motif bintang yang akan terus di kemudian logo. Logo ini telah diletakkan di tengah-tengah bahagian atas penutup dari Ogos 1975 hingga Oktober 1976.

Logo DC Comic 1974

Apabila Jenette Kahn menjadi penerbit DC pada akhir 1976, beliau telah menugaskan pereka grafik Milton Glaser untuk mereka bentuk logo baru. Popular disebut sebagai "peluru DC", logo ini ditayangkan pada Februari 1977 tajuk. Walaupun berbeza dari segi saiz dan warna dan pada bila-bila masa yang timbul oleh pinggir perlindungan, atau secara ringkas berputar 4 darjah, ia kekal pada dasarnya tidak berubah selama hampir tiga dekad.

Logo DC Comic 1976


Pada bulan Julai 1987, DC mengeluarkan edisi varian Keadilan Liga # 3 dan The Fury kecelaruan # 61 dengan logo DC baru. Ia memaparkan gambar Superman dalam bulatan yang dikelilingi oleh perkataan "komik Superman". Syarikat mengeluarkan varian ini untuk gerai surat khabar dalam pasaran tertentu sebagai ujian pemasaran.

Pada Mei 8, 2005, logo baru diumumkan, DC khas debuting pada judul DC pada bulan Jun 2005 dengan: Pulangan Donna Troy # 1 dan tajuk-tajuk yang lain pada minggu berikut. Di samping itu untuk komik, ia direka untuk DC hartanah di media lain, seperti filem Batman Begins dan Superman Pemulangan seperti juga filem Batman yang baru The Dark Knight dan siri TV beda, Justice League Unlimited dan The Batman, serta untuk koleksi dan barangan lain. Logo ini telah direkabentuk oleh Josh Beatman Studios idea dan DC eksekutif Richard Bruning


Logo DC Comic 2005

Dan ini adalah logo terkini DC Comic yang dilancarkan pada 19 Januari 2012


No comments: